Knuffelcontact

Het idee voor dit liedje kwam tot mij toen ik in 2020 in België in lockdown zat, en een volgende lockdown werkte ik het verder uit. 'Knuffelcontact' was m.i. terecht het woord van het jaar in Vlaanderen. Het is zeer ontwapenend dat de minister van volksgezondheid zich van zulk taalgebruik bedient. Een goed leider kan in momenten van crisis de maskers laten vallen en recht tot ons hart spreken.

Het lied staat stil bij de vraag welke 'ziektes' onze maatschappij en onze geest nu echt het meest plagen, en wat daarvoor dan wel de oplossing moet zijn. Het is een poging een liedje te schrijven dat ook wel door een van mijn grote voorbeelden - Bart Peeters - geschreven zou kunnen zijn.


Tekst


Het gaat de laatste tijd, niet vreselijk goed met mij,
Ik voel me heel alleen
Het is de eenzaamheid, die zich als een virus verspreidt
Ik mis de mensen om me heen

Ik krijg zo stilaan het gevoel
Het leven heeft zo geen doel
Ik weet met mezelf geen blijf
Vandaar dat ik dit liedje schrijf


REFREIN

Knuffelcontact
Geef me knuffelcontact

Ik wil knuffelcontact
Dat je mij eens goed vastpakt
Ik hou het hier niet uit
Tot je mij in je armen sluit

Ik wil knuffelcontact
Dat je mij eens goed vastpakt
Dat je mij je hart binnenlaat
Voor heel de wereld vergaat

Knuffelcontact
Geef me knuffelcontact


Het is hier kil en doods, de afstand tussen ons is zo groot,
ik sta alleen op straat
Mijn verlangen naar jou is als koorts, zeg me hoe doen we zo voort,
ik vraag de minister om raad

Ik zie je alleen in mijn dromen
Hoe kan ik hieruit komen
Maar een ding kan me genezen
Ik zeg het u bij deze


REFREIN


En als ik de tv opzet, bederft dat nog meer de pret,
enkel bloed en oorlog overal
Het is de ziekte van het haten, maar leren we van te praten,
dan raken we misschien uit dit tranendal

Hoe kunnen we verbinden
en elkaar niet meer verblinden
We komen dichter bij elkaar
Ik heb de oplossing klaar


REFREIN


Comments

Popular posts from this blog

A Walk With God

Gewoon jezelf zijn - waarom ik geen monnik werd

Forests To Grow People