De zinderende zinzinger

Ik ben de zinderende zinzinger
Ik zinzinder, hier ginder in iedere zin

Verzengende zenverzen
Dreunen denderend van de bergen
Zwermen wervelend door het zwerk
Geven je woorden werk

Mijn zin brengt geen zekerheid mee
Mijn zin tuigt je zinnen af
Zweert de vaste zinsbouw af

Mijn zin bezweert je, verbouwereert je
verzint en verzwijgt niets
verliest noch verkrijgt iets

Is verziend en toch dichtbij
Mijn zin maakt je blij
Mijn zin maakt je vrij


Kan je deze zin ontleden?
Hij is in het voltooide heden
de zin van je leven
Hou op met te streven

Je kan er een puntje aan zuigen
Er valt niets meer te verbuigen
Of je einde zal buiten zinnen zijn
Dan zal er niets meer te beginnen zijn

Dit is het einde van ‘s zins zijn
Hier zet ik een punt aan de lijn
en eindig ik mijn refrein.


Comments

Popular posts from this blog

A Walk With God

Gewoon jezelf zijn - waarom ik geen monnik werd

Forests To Grow People